Sunday, April 14, 2024

rode linzensoep - eenvoudig recept

april 2024 april 2024 april 2024 april 2024 april 2024 april 2024 april 2024 april 2024

Zaterdag 13 april 2024

Henk was een dag met zijn broertjes naar Eindhoven, dus moest ik vandaag zelf koken en aangezien ik geen zin had om boodschappen te doen, trok ik de keukenlade open om de mogelijkheden te inventariseren.

Rode linzen en een pot geroosterde puntpaprika's als basis ingrediënten...

Hier het super eenvoudige basis recept van de linzensoep die ik heb gemaakt met 'wat er nog in huis is'.

Ingrediënten:
350 gram rode linzen
olijfolie
2 uien
teentje knoflook
een pot geroosterde puntpaprika's
tl komijn
tl kaneel
tl kurkuma
tl bladselderij kruiden
1,3 liter water
1 blokje groente bouillon

Fijngesneden uien en knoflook aanfruiten in olijfolie.
Puntpaprika in reepjes snijden en toevoegen en kort roerbakken.
Kruiden toevoegen en de rode linzen er doorheen roeren.
Giet daarna het water in de pan en als laatste het bouillonblokje erbij.

Breng de soep al roerend aan de kook en daarna ongeveer 30 minuten zachtjes laten koken.

Als finishing touch nog een flinke schep crème fraîche erbij, want die had ik nog in de koelkast staan.

Bon appétit!

(dit recept is voor zeker 4 flinke borden soep)

No comments:

Post a Comment